Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Budynek Urzędu wyposażony jest w windy osobowe oraz toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd (od strony ul. Reymonta). Stanowisko pracy zlokalizowane w pomieszczeniach biurowych na III piętrze budynku. Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera (z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie) oraz innych urządzeń biurowych. Konieczność prowadzenia rozmów telefonicznych. Kontakty zewnętrzne z: ZUS celem uzgodnienia i wyjaśnienia wątpliwości dot. składek ZUS, Urzędami Skarbowymi celem uzgodnienia i wyjaśnienia wątpliwości dot. podatku dochodowego oraz kancelariami komorniczymi.
Zakres zadań
- Sporządza dokumentację płacową pracowników Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach (ŚUW) celem prawidłowego naliczania, rozliczania i wypłaty wynagrodzeń z umów o pracę, umów cywilno-prawnych oraz powołań (w tym tych, w których wynagrodzenia są finansowane lub współfinansowane ze środków finansowych Unii Europejskiej – m.in. w ramach Programu Maluch +).
- Sporządza zaświadczenia o zatrudnieniu i wynagrodzeniu celem potwierdzenia wysokości wynagrodzeń osiągniętych przez byłych i obecnych pracowników ŚUW, w tym zaświadczeń do celów emerytalno – rentowych (ERP-7).
- Sporządza imienne miesięczne raporty dotyczące potrącanych składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne oraz Fundusz Pracy celem przedłożenia ich do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS).
- Sporządza informacje o uzyskanych przez pracowników ŚUW dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy celem umożliwienia tym pracownikom rozliczenia się z właściwymi urzędami skarbowymi.
- Sporządza wyliczenia do korekty składek ZUS z tytułu przekroczenia rocznej podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne celem prawidłowego rozliczenia z ZUS oraz zwrotu nadpłaconych składek ubezpieczonym.
- Wystawia dokumenty zgłoszeniowe do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych wynikające z nawiązania lub zakończenia umowy zlecenie bądź obowiązku składkowego wynikającego z powołania celem realizacji obowiązków płatnika w zakresie ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego.
- Oblicza składki PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe) finansowane przez Urząd oraz oblicza i pobiera od uczestnika PPK wpłaty finansowane przez uczestnika PPK celem realizacji obowiązków pracodawcy wynikających z ustawy o PPK.
- Przygotowuje zaświadczenia celem wystawienia informacji o świadczeniach rekompensacyjnych za niepodwyższanie płac w sferze budżetowej w latach 1991 – 1992.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego na stanowiskach związanych z prowadzeniem spraw finansowych lub/i księgowości lub/i kadrowych lub/i płacowych
- znajomość ustaw: o systemie ubezpieczeń społecznych (rozdziały I – IV), o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, o podatku dochodowym od osób fizycznych (rozdziały I – IV, VI, VII, VIII), o służbie cywilnej (rozdział VII)
- znajomość Kodeksu pracy (w zakresie wynagrodzenia za pracę i innych świadczeń)
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość ustaw: o ubezpieczeniach społecznych z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych, o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych
- orientacja na klienta, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność
Powiązane:
Zobacz najnowsze oferty pracy
Komunikacja z klientami poprzez telefon, chat i email w celu tworzenia niezapomnianych doświadczeń podróżniczych. Dostarczanie wyjątkowych wrażeń, dbałość o detale i spersonalizowane planowanie podróży. Ochrona poufnych informacji i budowanie zaufania w...
-
Miejsce pracy: śląskie / Katowice
-
Firma: Concentrix
-
wczoraj
Komunikacja z klientami (telefon, chat, email) w celu zapewnienia pozytywnych doświadczeń. Zapewnienie ochrony informacji klienta i budowanie zaufania. Współpraca zespołowa na rzecz doskonałej obsługi klienta. Biegłość w języku niderlandzkim (C1) i...
-
Miejsce pracy: śląskie / Katowice
-
Firma: Klient portalu Praca.pl
-
wczoraj
Interakcja z klientami przez telefon, chat i email w celu uczynienia każdego kontaktu początkiem ich kolejnej przygody. Dostarczanie wyjątkowych doświadczeń poprzez proaktywne i cierpliwe podejście. Ochrona ważnych informacji klienta, zapewnienie zaufania jako...
-
Miejsce pracy: śląskie / Katowice
-
Firma: Concentrix
-
wczoraj
Komunikowanie się z klientami za pomocą telefonu, czatu i emaila. Zapewnienie wyjątkowej obsługi klienta, dbałość o ich satysfakcję. Współpraca z zespołem na rzecz dostarczenia najlepszych doświadczeń dla klientów. Biegła znajomość języka polskiego...
-
Miejsce pracy: śląskie / Katowice
-
Firma: Klient portalu Praca.pl
-
wczoraj