Firma: Urząd Miasta Tychy
Lokalizacja: Tychy
lis 19, 2025
Urząd Miasta Tychy
Miejski konserwator zabytków
Miejsce pracy: Tychy
Numer: StPr/25/1678
Główne obowiązki:- przygotowywanie projektów uchwał; - prowadzenie gminnej ewidencji zabytków w formie zbioru kart adresowych zabytków nieruchomych z terenu gminy;- współdziałanie z wojewódzkim konserwatorem zabytków; - przygotowywanie projektów uchwał w sprawie dotacji na prowadzenie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych przy zabytku; - prowadzenie spraw dotyczących udzielenia dotacji jw.; - popularyzacja i upowszechnianie wiedzy o zabytkach; - ustanawianie na wniosek Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków społecznego opiekuna zabytków; - przygotowywanie projektów uchwał w sprawie utworzenia parku kulturowego; - ustalanie wytycznych konserwatorskich i opiniowanie projektów w procedurze sporządzania: studium, miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gminy; - uzgadnianie pozwoleń na budowę i rozbiórkę w stosunku do obiektów budowlanych oraz obszarów niewpisanych do rejestru zabytków, a ujętych w gminnej ewidencji zabytków z wyłączeniem układu zieleni zabytkowej i stanowisk archeologicznych oraz obiektów stanowiących zabytki techniki; - uzgadnianie pozwoleń na budowę i rozbiórkę w stosunku do obiektów budowlanych oraz obszarów nie wpisanych do rejestru zabytków, a ujętych w gminnej ewidencji zabytków z wyłączeniem układu zieleni zabytkowej i stanowisk archeologicznych oraz obiektów stanowiących zabytki techniki; - uzgadnianie projektów decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego w odniesieniu do obszarów i obiektów ujętych w gminnej ewidencji zabytków z wyłączeniem układów zieleni zabytkowej, stanowisk archeologicznych oraz zabytków techniki; - uzgadnianie decyzji nakazujących właścicielowi lub zarządcy rozbiórkę obiektu i uporządkowanie terenu oraz określających terminy przystąpienia do tych robót i ich zakończenia w stosunku do nieużytkowanych i niewykończonych obiektów nie nadających się do remontu odbudowy lub wykończenia, nie wpisanych do rejestru zabytków, a objętych ochroną konserwatorską na podstawie postanowień miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego; - uzgadnianie projektów decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego w odniesieniu do obszarów i obiektów ujętych w gminnej ewidencji zabytków z wyłączeniem układów zieleni zabytkowej, stanowisk archeologicznych oraz zabytków techniki; - przedstawienie na wniosek właściciela lub posiadacza zabytku, w formie pisemnej, zaleceń konserwatorskich określających sposób korzystania z zabytku, jego zabezpieczenia i wykonania prac konserwatorskich, a także zakres dopuszczalnych zmian, które mogą być prowadzone w tym zabytku w stosunku do obiektów objętych ochroną konserwatorską na podstawie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, a także ujętych w gminnej ewidencji zabytków z wyłączeniem układów zieleni zabytkowej, stanowisk a prowadzenie badań zabytków lub przedmiotów posiadających cechy zabytków z wyjątkiem zabytków wpisanych do rejestru archeologicznych oraz zabytków techniki; - przyjmowanie zawiadomień o odkryciu w trakcie prowadzenia robót budowlanych lub ziemnych przedmiotu co do którego istnieje przypuszczenie, iż jest on zabytkiem lub dokonywanie oględzin tego przedmiotu; - prowadzenie konsultacji społecznych; - udział w posiedzeniach Miejskiej Komisji Urbanistyczno Architektonicznej oraz innych komisjach wskazanych przez Prezydenta; - udział w komisjach i sesjach rady miasta; - udział w dyskusjach publicznych i spotkaniach z mieszkańcami w sprawach dotyczących ochrony zabytków oraz upowszechnianie wiedzy o historii miasta; - opracowywanie rocznych planów finansowych i sprawozdań z ich realizacji w zakresie zadań oraz realizacja wydatków budżetowych zgodnie z opracowanym harmonogramem; - udzielanie zamówień na roboty, dostawy lub usługi w trybie ustawy prawo zamówień publicznych- prowadzenie bieżących spraw w zakresie korespondencji, zaopatrzenia materiałowego, sprawozdawczości, archiwizowania akt.
Wymagania konieczne:Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat)
Wymagania inne:Wymagania konieczne:- wykształcenie wyższe, magisterskie w jednej z dziedzin związanych z ochroną zabytków, w szczególności takich jak: zabytkoznawstwo i konserwatorstwo, ochrona dóbr kultury, historia sztuki, architektura i urbanistyka.- 5 lat stażu pracy w jednej z dziedzin związanych z ochroną zabytków- posiadanie wiedzy w zakresie funkcjonowania administracji publicznej oraz znajomość przepisów dotyczących ochrony zabytków i opieki nad zabytkami, w tym ustawy o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych oraz kodeksu postępowania administracyjnego- znajomość ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym- ogólna znajomość prawa budowlanego - obsługa programów grupy MS Office- nieposzlakowana opinia - posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych - brak skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe- obywatelstwo polskieWymagania dodatkowe:- znajomość zabytków miasta Tychy- doświadczenie w prowadzeniu konsultacji społecznych i partycypacji społecznej - umiejętność czytania planów architektonicznych- prawo jazdy kat. B- odpowiedzialność- samodzielność- odporność na stres- dyspozycyjność- komunikatywność- systematyczność i zaangażowanie w pracę- kreatywność- wysoka kultura osobista
Miejsce pracy:Tychy
Rodzaj umowy:Umowa o pracę na czas określony
Wynagrodzenie brutto:od 8 000 PLN
Źródło oferty pracy: Powiatowy Urząd Pracy w Tychach
Powiązane:
Zobacz najnowsze oferty pracy
Jeśli posiadasz wiedzę z zakresu leasingu, Twoją pasją jest sprzedaż, posiadasz świetne umiejętności komunikacyjne i chęć rozwoju w branży finansowej, to właśnie Ciebie szukamy. Twoje zadania będą obejmować: Realizację celów sprzedażowych i...
WIĘCEJ INFORMACJI →
Dostarczanie wyjątkowej obsługi klienta i budowanie trwałych relacji. Efektywne prowadzenie procesu sprzedaży. Dbałość o jakość prezentacji produktów w salonie. Zarządzanie indywidualnymi zamówieniami klientów i nadzorowanie ich terminowej realizacji....
WIĘCEJ INFORMACJI →
Opis stanowiska: nadzorowanie przeglądów i prac serwisowych w obiektach zgodnie z harmonogramem, współpraca z zespołem techników i podwykonawcami w celu zapewnienia najwyższej jakości usług, rozwijanie standardów pracy poprzez wdrażanie najlepszych...
WIĘCEJ INFORMACJI →
Opis stanowiska: planowanie i realizacja przeglądów zgodnie z rocznym harmonogramem praca wraz z technikiem i organizacja pracy Zespołu oraz podwykonawców w celu zapewnienia najlepszej jakości serwisu ciągłe doskonalenie jakości realizacji usług poprzez...
WIĘCEJ INFORMACJI →